RSS

Bokbloggsjerka

29 Apr

Tänkte vara med i bokbloggsjerka för första gången, ja min bokblogg är ju nystartad, även om jag länge har tänkt att jag skulle starta en.

Frågan att besvara denna vecka är:

Har du någon du kan diskutera böcker med IRL? Berätta lite om honom/henne!

Tyvärr har jag ingen som jag riktigt diskuterar böcker med, skulle gärna vilja det. Kanske lite därför jag startade bloggen, och för att ha kvar vad jag har läst. Har en kompis som jag chattar mycket med, vi pratar lite om böcker, men inte alls så mycket. Det var förresten hon som gjorde mig sugen på en läsplatta, eftersom hon köpte en förra veckan och började prata om den.

Boktipsar gör jag däremot mycket, ”stammisarna” på biblioteket som har samma boksmak som jag = huvudsakligen deckare, brukar det bli lite boktipsdiskusioner med.

Tänk vad mysigt det vore att ha någon att läsa med, ligga på stranden och läsa, prata om böckerna och njuta, ser det riktigt framför mig. Men internetberoende som jag är, så är det inte helt fel med chatt och blogprat heller.

 
10 kommentarer

Publicerat av på 29 april, 2011 i Uncategorized

 

Etiketter:

10 svar till “Bokbloggsjerka

  1. Annika

    30 april, 2011 at 8:28 f m

    Välkommen till bokbloggsvärlden och till jerkan naturligtvis 🙂

    Bloggen är en perfekt mötesplats för alla som älskar böcker lika mycket som en själv. Jag tar med mig en bok vart jag än ska om jag beräknar att vara borta någon timme (jobbet undantaget naturligtvis) och ibland slumpar det sig så att jag träffar på min syster som också har boken nära till hands. Dessa stunder är underbara då man flyr in i varsin bok och avbryter läsandet för att prata en stund om bokens innehåll, översättningsproblematik, intrig eller vad det nu kan vara.

     
  2. E

    30 april, 2011 at 8:30 f m

    Annika: tack:)
    och det låter härligt att ha någon att sitta och läsa med.

     
  3. Ariel Leman

    1 maj, 2011 at 10:00 f m

    Vi är nog många som som startat våra bokbloggar just av den anledningen, att vi inte har så många att prata IRL med. Men det bokbloggar är ju ett alldeles ypperligt och trevligt alternativ till IRL-prat. Man får ju så mycket mer, och så många fler, på köpet.

     
    • E

      1 maj, 2011 at 10:38 f m

      Ja, det verkar som bokbloggarna har ett trevligt utbyte mellan varandra 🙂
      Så trevligt att få prata med andra som har samma intresse.

       
  4. och dagarna går...

    1 maj, 2011 at 3:55 e m

    Det ska bli kul att följa dig ang läsplatta eller ej. Jag vacklar!

     
    • E

      1 maj, 2011 at 4:16 e m

      😀 Till det priset kunde jag bara inte låta bli! Den borde komma på tisdag eller onsdag, ska bli spännande att hämta ut den.
      Ska höra med min kompis om recension av hennes läsplatta – den dyrare av samma märke – som hon borde ha hunnit prova under sin semester till Italien. Hon kanske kan tänka sig att skriva lite om den. 🙂
      Men jag tror absolut inte att den kommer att ersätta pappersböcker, snarare som en komplement. Menar – läser inte mindre pappersböcker nu när jag läser ljudböcker, utan det blir mer läst totalt istället. Tror jag mest kommer att ha engelska böcker på läsplattan, då jag gärna läser på engelska men biblioteket inte köper in så mycket engelsk litteratur.

       
    • E

      5 maj, 2011 at 6:27 e m

      Nu har den kommit, har hunnit skriva ner lite första intryck.

       
  5. Lingonhjärta

    1 maj, 2011 at 5:57 e m

    Ja, jag kan inte annat än att bara hålla med dig. Och det fantastiska med bokbloggar är att man kan gå in och hälsa på när man vill, kommentera lite eller läsa om vad andra tycker om böcker. (Sen är jag helt för läsplattan. Som fungerar som ett utmärkt komplement till pappersvarianten. För helt plötsligt är man aldrig utan bok. PLUS att man behöver inte längre någon läslampa om man ligger vaken en natt och inte kan sova :))

     
  6. Pixie

    1 maj, 2011 at 10:40 e m

     

Lämna en kommentar