RSS

Första intryck av min läsplatta, cybook opus

05 Maj

image

image

image

Igår på väg till jobbet cyklade jag förbi ICA för att hämta mitt efterlängtade paket. Måste erkänna att jag inte kunde hålla mig utan öppnade paketet på jobbet. Mina första intryck:
Vad fin den är! Och liten och nätt, väger ”ingenting”, det blir ju toppen, den kommer att kunna hänga med i väskan hela tiden. Inser ni vad härligt? Att alltid kunna ha ett bibliotek av böcker med mig i väskan. Så, far jag någonstans och det kommer tillfälle att sitta och läsa, tex stannar till i parken när jag far till stan, restaurangbesök osv.
Den.kommer inte ersätta vanliga böcker, snarare kommer jag att kunna läsa de gånger jag saknat böcker. Som tex de nämnda ovan 🙂
Låg i sängen o testade den lite grann, den är lätt att läsa på. Det följde med 120 böcker, en del ska rensas bort, men en del riktigt bra, som Dracula. Har även hittat boken som ska få äran att premiär laddas in i läsplattan, nämligen De ickesynliga. (se inlägg om den lite längre ner).
Nu kommer besök, vi firar att äldsta blir 17 år idag! så nu ska vi äta tårta,sen kommer det lite bilder jag tog igår.

 
1 kommentar

Publicerat av på 5 maj, 2011 i Uncategorized

 

Etiketter:

Ett svar till “Första intryck av min läsplatta, cybook opus

  1. E

    5 maj, 2011 at 6:19 e m

    Hmm, min uppdatering kom inte med, så lägger till här:
    det följde även med ett fodral till den.
    De böcker jag rensar bort är de som är på tyska, franska italienska och spanska. Annars är jag nöjd med böckerna som redan ligger på den, engelskspråkiga klassiker som jag gärna vill läsa.

     

Kommentera

 
