RSS

Förord av intresse? Bokbloggsjerka

28 Apr

Helg är vanligtvis detsamma som bokbloggsjerka hos Annika :-). Den här veckan handlar frågan om förord:

Hur viktiga är böckernas förord egentligen? Läser du dem eller skippar du dem helt och hållet?

Långa förord orkar jag sällan läsa helt, jag vill ju kasta mig in i bokens värld direkt! Överlag är det sällan jag läser förorden, men ibland kan de vara intressanta.

Nästa vecka hoppas jag orka och Hinna skriva lite recensioner, är fortfarande slut efter influensan – det är klart, tar man sig inte tid råd att stanna hemma och vila upp sig klart så segar det kvar längre.

 
1 kommentar

Publicerat av på 28 april, 2013 i Uncategorized

 

Ett svar till “Förord av intresse? Bokbloggsjerka

  1. bokdamen

    29 april, 2013 at 8:00 f m

    Brukar oftast skumläsa förord, föredrar korta texter 🙂

     

Lämna en kommentar