RSS

Tidigt fast i böckernas värld…. (bokbloggsjerka…)

12 Sep

Dags att hoppa in i bokbloggsjerkan igen, lite i sista minuten, men helgen blev inte alls som jag hade planerat. Varit (ÄR!) genomförkyld den senaste veckan så jag hade planerat en lugn helg, ligga i soffan och läsa, mysa och se på tv med barnen. Istället så… satt jag knappt ner i lugn o ro en enda minut på hela helgen… Kom ner på lördagmorgon och tänkte: jag snabbstädar lite, inte kul att ligga sjuk och se den här röran o alla små extra husdjur som har flyttat in sedan senaste städningen, dammråttorna alltså… Den snabbstädningen blev inte så snabb…. blev snarare en storstädning och började måla upp skohyllorna i hallen dessutom. – för vilket jag var tvungen att köpa färg, och eftersom badrummet var invaderat av ett hemskt berg av tvätt – min tvättmaskin hade gått sönder – så var det dessutom rätt så akut att köpa en ny tvättmaskin. Köpte en billig, som fick arbeta flitigt hela söndagen, den rymmer hela 8 kilo, vilken skillnad mot förra som rymde 5,5 kilo. Men summa av detta – jag hann inte läsa mer än en sida i min bok på hela helgen!

Vad undrar då Annika i veckans bokbloggsjerka? JO, här kommer bokbloggsjerkan:

När insåg du att läsning var din passion och en otroligt viktig del av ditt liv?

Oj, det var tidigt, innan jag började ettan var jag en riktigt bokmal. Läseböckerna som fanns i klassrummet dög inte åt mig utan fröken fick ordna böcker med mer text i åt mig. Sedan dess har jag läst mycket, även om lässuget går i omgångar, ibland läser jag i timmar varje dag,sedan kan det gå veckor innan jag hittar en ny bok att läsa.
Eftersom jag läser så mycket är det kul att böcker är så viktigt även för mina barn.
 
2 kommentarer

Publicerat av på 12 september, 2011 i bokbloggsjerka

 

2 svar till “Tidigt fast i böckernas värld…. (bokbloggsjerka…)

  1. Monika

    12 september, 2011 at 7:24 e m

    Din stackare, att vara så förkyld. Det är tur att du inte är man, då hade du bara bäddat ner dig hela helgen och inte fått något gjort alls 🙂

     
    • Ella

      12 september, 2011 at 7:26 e m

      😀 haha ja jag fick ju massor gjort, men jag måste erkänna att jag har tagit igen det idag, har latat mig ordentligt. bara lagat mat och ritat upp lite mönster…

       

Lämna en kommentar