RSS

Hur står det till med läsningen…?

26 Aug

Annika har svarat på en enkät som hon i sin tur har hittat hos Enligt O.

Vad ska du läsa i helgen?

Om jag nu kan läsa i helgen (ögonproblem igen, som gör att jag idag har ägnat mig åt att sy istället, blev 2 fina mössor och en påbörjad tröja, kolla i min andra blogg Ella made it) så fortsätter jag nog med the Passage. Har även börjat läsa några sidor i förvriden som jag vann i våras. Appropå den så började jag undra var den hade tagit vägen, dumma posten! tänkte jag…. men… grejen är att jag har en liten 4åring som så ivrigt tar in posten, men det är inte alltid man FÅR posten av han, så jag hittade paketet med Förvriden en dag när jag städade… ”hmm, vad är det här för paket på hallbänken under alla kläder…? ÅH! jaha! :D”

Hur ser den perfekta lässtunden ut?

Då får jag sitta själv i lugn och ro och läsa, det får gärna vara lite ruggigt väder så jag kan krypa ner under en filt och mysa, kanske på altan, och dricka varm choklad eller mumsa på något. Tänkte först skriva: i solstolen men det är egentligen ingen perfekt lässtund eftersom jag inte har ro att läsa då, alltid något annat att göra ute när det är sol och varmt…

Din bästa lässtund förra veckan?

Oj, nu måste jag tänkta efter, blev inte så många… kanske när jag tog mig en lugn stund på kvällen med bok och varm choklad…

Hur många timmar i veckan tillbringar du egentligen i böckernas värld?

Det varierar väldigt mycket, från mindre än timmar till .. tja flera timmar per dag om jag är inne i en riktigt bra bok – (serie om det ska räcka en hel vecka då…)

Var läser du aldrig?

I badkaret…

Vad läser du aldrig?

Tung litteratur, jag läser för att slappna av så helt och hållet underhållning och lättläst tack.

Vilken är din favoritbokhandel?

Adlibris

Du får 300kr att handla böcker för. Vad köper du?

Jag skulle nog köpa lite mönsterböcker då, har sett ut några jag vill ha.

Vilken aktuell bok skulle du inte läsa ens om du fick den gratis?

Nu blir det väldigt lokalt men det finns en bok om en skrotsamlargubbe som bodde i vår stad som många har varit så ivriga efter. Nej, usch jag förstår inte grejen, läsa om hans liv och varför han blev skrotsamlare,

Vilken ännu ej utkommen bok längtar du mest efter just nu?

Anders DeLa Mottes nya Buzz *Lägger till* Johan Theorins Sankta Psyko!* 

 
2 kommentarer

Publicerat av på 26 augusti, 2011 i Uncategorized

 

2 svar till “Hur står det till med läsningen…?

  1. enligt O

    27 augusti, 2011 at 6:06 f m

    Kul att läsa dina svar! Anders DeLa Motte har jag tänkt läsa, men inte kommit mig för. Kanske vore något.

     
    • Ella

      27 augusti, 2011 at 7:45 f m

      Den är lite annorlunda, men jag gillade den första. Kom på en till bok jag verkligen längtar efter och det är Johan Theorins nya bok Sankta Psyko som kommer lagom till höstmyset…

       

Lämna en kommentar