RSS

Njutit av sommaren

19 Maj

Vi har haft ett par härliga dagar med sol och värme, igår 27°! Så, vi har varit ute mycket. i torsdags var jag och lilleman till ankdammen och hade det mysigt, åt lunch i solen, lekte en stund i lekparken. Igår var det planerat lekträff med hans ”kusin” men lekparken kändes inte så lockande nu när vi äntligen fått det riktigt varmt och skönt – förra sommarens dåliga väder gör mig lite stressad att ta tillvara på varje dag med sol och värme som jag har turen att vara ledig på… – så vi for till en liten badstrand istället. Barnen var supernöjda, men det var tröttande, sonen som nästan aldrig ”bryter ihop” hade ett par sammanbrott pga. trötthet på kvällen…

Så, idag var det skönt att vara hemma hela dagen! Jag har suttit på altan i solen och läst, har närapå hunnit läsa ut ”Kom ska vi tycka om varandra” (inte illa med tanke på att jag har klippt gräset, ordnat mat, tvättat, klippt ut tyg till två par shorts, varit med sonen – de andra har jag knappt sett till på hela dagen.) Men, även en lugn och skön dag i solen tar visst på krafterna – börjar bli dags att krypa i säng. Barnen hade svårt att somna ikväll, så, jag hann inte riktigt allt jag hade tänkt på kvällen, men vad gör det? Finns fler kvällar… 🙂

Imorgon ska jag ändå försöka få ihop lite svar till en utmaning jag har fått mig tilldelad från ALKB 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 19 maj, 2013 i Uncategorized

 

Kommentera

 
