RSS

HELG! JAaaaaaaaaa! Bokbloggsjerka 1-4 mars

02 Mar

Underbara helg! Vad jag har längtat efter dig… ❤ Ledig (lite förutsättning för det ska bli en riktig helg, jobbar ju ibland på helgen…) sitter jag då här och funderar på vad mer jag ska göra i helgen. Var och handlade med två av barnen igår – godis och tacos var vi bara tvungna att köpa hem 😉 – och han också köpa lite annat, stövlar och en cool jacka till 6åringen, jeans till dottern, och … inget till mig, så jag antar att jag har kvar att ”plocka ut” om jag hittar något jag vill ha, visst? 😉

(sonen i nya jackan, halva reapriset- det gillar jag! även stövlarna hittade jag billigt – ännu mer perfekt då det är så tråkigt att lägga ut pengar på…)

Idag har jag städat, läst och tränat pilates (jag rekommenderar verkligen Winsor pilates, fungerar! skulle söka fram mina skivor men hittade mitt favoritpass på youtube – 20 minute workout)  ska kanske planka lite ikväll också 😉 och funderar på att ta fram mina symaskiner och sy lite. Är i den frustrerande perioden när jag verkligen verkligen vill sy, och vet vad jag vill sy, men har ändå svårt att komma mig för att sätta mig och sy. 😦 Lite som lästorka, men den har gått över iallfall, så jag får trösta mig med att jag sätter mig och läser om symaskinerna inte kommer fram idag…

Och som alla (nåja, iallafall bokbloggare?) vet så är helg även likamed bokbloggsjerka. Den här veckans fråga från Annika är:

Vilken genre önskar du att du kunde läsa men som du bara inte kan stå ut med?

Hmm, alltså! ALLTSÅ! Får jag kopiera Annikas svar rakt av? 😉 Skämt åsidor men ja, även jag önskar verkligen att jag kunde njuta av poesi! Posiestrofer eller musikstrofer dyker ofta upp i böckerna jag läser, och även om jag kan förstå att det är en skönhet i orden så tar jag inte till mig dom… och det tycker jag är trist…

 

 
4 kommentarer

Publicerat av på 2 mars, 2013 i Uncategorized

 

Etiketter:

4 svar till “HELG! JAaaaaaaaaa! Bokbloggsjerka 1-4 mars

  1. Lena

    2 mars, 2013 at 3:16 e m

    Poesi är verkligen inte lätt att ta till sig.

     
  2. Monika

    2 mars, 2013 at 4:03 e m

    Jag har upptäckt att det funkar mycket bättre om någon, som kan läsa dikter, läser dem för mig 🙂 Men poesi är inget jag egentligen vill läsa.

     
    • Ella

      2 mars, 2013 at 4:44 e m

      A&h, med rätt betoning och så?

       
      • Monika

        3 mars, 2013 at 7:53 f m

        Ja, med rätt rytm, pauser där de ska vara och rätt betoning. Då funkar det faktiskt med någon enstaka dikt.

         

Kommentera

 
