RSS

Blodsmagi

28 Feb

Jag hade turen att få hem Blodsmagi från Booked. 🙂 Det första intrycket står så klart det fina omslaget med den härliga röda sammetsryggen för, fint och trevligt. Jag har gjort flera inlägg på twitter – enkelt och snabbt när jag inte ”ids” sätta på datorn – om den under läsningens gång, men tänkte att en liten sammanfattning här också kan vara trevligt. 🙂

Där har jag iallafall konstaterat att det här har varit min mesta läsplats för Blodsmagi, jag som sällan har ro och möjlighet att ligga länge i badet och läsa.

Jag tänker inte göra någon sammanfattning av själva handlingen – det är lätt att hitta ändå 🙂  – utan nöjer mig kort och gott med mina intryck av boken. I det stora hela tycker jag att boken är bra, men i delar känns den inte helt färdigbearbetad. Och, det är lite för lätt att lista ut intrigerna och hur det ska sluta, samtidigt som vissa händelser kommer lite hux-flux utan att vara ordentligt grundat i berättelsen.

Den är helt klart läsvärd, var bara medveten om att det är mycket blod, och inte helt realistiskt (även inom tankevärden för boken enligt mig)  Betygsmässigt hamnar den precis i mitten.

Liten spoilerfundering, (markera för att läsa) Inte helt logiskt med att Silla inte verkar ha tidigare vetskap om magin,särskilt med tanke på vad man får veta i slutet – där hennes far har skrivit om när hon som liten utan ansträngning och helt naturligt använde sig av magi, hur kan hon då vara så helt ovetande sen?

 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 28 februari, 2013 i Uncategorized

 

Etiketter: , , ,

Kommentera

 
