RSS

Bokbloggsjerka 22-25 februari: Lässvackor?

22 Feb

Lässvackor, finns dom? 😉 Ja, tyvärr är det ingen myt att även lästokiga får sina lässvackor.. Det är Annika som ställer frågan i veckans bokbloggsjerka:

Brukar du drabbas av lässvackor ibland och hur gör du i så fall för att ta dig ur dem?

 

Ja, det händer tyvärr, periodvis ofta eller länge, vilket är väldigt frustrerande! Men varför dessa lässvackor? Det mest frustrerande är väll att de kommer när jag som mest skulle behöva en lugn stund med en bra bok, eftersom lässvackorna ofta kommer när det är mycket runtikring…

 

Är väll en väldigt tur att läslusten alltid kommer tillbaka -förr eller senare – och det som oftast gör att jag hittar tillbaka till den är att jag får händerna på en bok som lyckas fånga mitt intresse nog mycket att komma över den där rastlösheten som gör att jag inte orkar eller ”hinner” ge boken en chans att komma igång. Hur hittar jag då den boken? Tja, numera är det vanligaste att jag har läst om en bok på bokbloggar som har fångat mitt intresse. 🙂 hurra för bokbloggar!

 
12 kommentarer

Publicerat av på 22 februari, 2013 i Uncategorized

 

Etiketter:

12 svar till “Bokbloggsjerka 22-25 februari: Lässvackor?

  1. Sara Pepparkaka

    22 februari, 2013 at 7:33 f m

    Ja, bokbloggar ger en i alla fall mycket nya boktips, säkert bra för läslusten!

     
  2. Lottens Bokblogg

    22 februari, 2013 at 8:36 f m

    Får mycket inspiration från bokbloggar! Nästan för mycket ibland;-)

     
    • Ella

      22 februari, 2013 at 11:28 f m

      Hehe, ja ibland blir det nästan stressigt med allt jag vill läsa ”nu”

       
  3. ochdagarnagar

    22 februari, 2013 at 8:42 f m

    Det gäller att få korn på den där boken som man blir sugen på, bokbloggar är toppenställen. Jag har några favoritbloggar som jag vet gillar ungefär lika. De surfar jag till!

     
    • Ella

      22 februari, 2013 at 11:29 f m

      Det är det som är så bra, jag vet att deras tips ofta passar mig…

       
  4. [Anna]

    22 februari, 2013 at 9:36 f m

    Bokbloggar är bra för läslusten och det gör en nyfiken på många böcker man annars aldrig hade trillat över!

     
    • Ella

      22 februari, 2013 at 11:26 f m

      Precis

       
  5. bloggbohemen

    22 februari, 2013 at 11:20 f m

    Bokbloggar är verkligen en ständig källa till läsinspiration!

     
    • Ella

      22 februari, 2013 at 11:25 f m

      Ska iväg och hämta en bok – I dödsskuggans land – som jag fått tips om via bokbloggar 🙂
      Samma sak med den jag just laddade ner till paddan – magikerna.
      Kan nog sammanfattas med: mer planerad läsning, inte så ofta jag läser en hel ”okänd” bok, dvs kan vara av ny författare, men då har jag ofta läst om den i bloggarna.

       
  6. Monika

    22 februari, 2013 at 3:23 e m

    Det är väldigt sällan jag hamnar i riktiga lässvackor nu, de är oftast kopplade till en specifik bok 🙂

     
  7. Vargnatts bokhylla

    22 februari, 2013 at 3:33 e m

    Ja bokbloggar kan sparka igång lusten igen! Och videos på youtube har jag märkt, att kolla på book hauls eller andras bokhyllor, det kan göra så det börjar klia i fingrarna efter en bok igen 🙂

     
  8. Lena

    22 februari, 2013 at 6:47 e m

    Ja visst är det toppen med bokbloggar, där man kan få så otroligt mycket bra boktips.

     

Kommentera

 
