RSS

Turboläsning….

19 Feb

När jag var yngre så kunde jag läsa ut en bok på en dag, i extrema fall flera. Men nu med barn, hus, jobb, och andra intressen tar det för det mesta ett par dagar att läsa ut en bok. Därför blev jag förvånad när jag i söndags – när jag ville ladda upp för barnkalas – påbörjade Sandmannen av ”Lars Kepler” och läste ut den innan jag somnade igår kväll!
Så, ja… Den var spännande,däremot kändes den bekant, jag har grubblat på om det ändå är så att jag redan hade läst den! Hmm…
I Sandmannen ställs Joona och Saga inför en av de mest fruktansvärda seriemördare, han avslöjades av en slump – nja, snarare en envis Joona med partner – men nu har ett av de misstänkta offren hittades vid liv. Nu förstår Joona att han hade rätt i att mördaren inte arbetade ensam, men jakten efter den andre blir en mardröm….
Spänning och ångest genom hela boken, det är mer än nervpirrande.

20130219-225234.jpg

En till bloggpost som jag har missat att den inte laddats upp! Gaah! Måste ta och titta igenom, är mest från. iPad och mobilen som det inte har laddats upp alla inlägg….

 
1 kommentar

Publicerat av på 19 februari, 2013 i Allmänt, deckare, Svensk litteratur

 

Ett svar till “Turboläsning….

  1. Susanne

    2 mars, 2013 at 8:09 e m

    Låter lovande – jag skulle gärna läsa den!

     

Kommentera

 
