RSS

A million suns

17 Feb

så fortsätter resan för Amy, fast i tid och rum ombord på rymdskeppet Goodspeed, tillsammans med Elder och ca 2000 inte särskilt vänliga inställda människor. Amy och Elder ställs inför stora problem, framtiden för Goodspeed och alla dess invånare är mycket osäker, och det hänger på att Amy lyckas lista ut gåtorna hon ställs inför.

Jag tänkte bara köra en kortrecension – dels för att komma ikapp lite, dels för att jag inte vill skriva spoilers då det är andra delen i en serie, men främst för att: det är inte så mycket mer att säga än:

LÄS den,,, tja, om du har ungefär samma boksmak som jag, Y/A, spänning, gåtor och att när du tror att ”jaha, det var det, nu vet jag hur allt ligger till” så har du fel! fel fel fel! 😉 och slutet kommer med en spännande tvist. Åh, jag vill ha slutet nu! (ok, dels har jag dröjt lite för länge med att skriva klart det här, ärligt så hade bara rubriken fastnat i utkastet – konstigt, var säker på att jag skrivit en del, men nåja)

I det stora hela tycker jag att A million suns var snäppet bättre än Across the universe – precis som det ska vara, spänningen stiger, personerna utvecklas och visar nya sidor och allt tar nya vändningar.

Nackdelar då: nja, jag är inte helt såld på omslaget, men det är väll det enda…

Mitt betyg (hmm jag har ännu inte kommit mig för med att pillra ihop en gällande betygsskala för bokbild, men!) nära på fullpott, 8,5/10

A Million Suns

Fler som har läst och tyckt till:

Bookrelated, som konstaterar att:

Jag har inget att klaga på. Ingenting alls. Beth Revis är väldigt duktig på sin grej. Henes skrivsätt och uppbyggnad är precis så som jag vill att böcker ska ha: lagom långa kapitel, saker som faktiskt händer i varje kapitel, och CLIFFHANGERS! Det är ingen hemlighet att jag avgudar riktigt saftiga cliffhangers. Så på den punkten vill jag ge Beth Revis en välförtjänt klapp på axeln.

Boktycke som skriver (och jag håller helt med hon också:)) hon ger betyg 9/10

Andra boken i en trilogi har ju en tendens att vara en seg transsportsträcka men här var det spänning rakt igenom. Det var bara så lätt att leva sig in i situationen trots att jag aldrig har varit ombord på ett rymdskepp. Jag kände mig stressad på riktigt när revolutionen hotade att bryta loss och kände mig både nervös och irriterad varje gång någon ifrågasatte Elders ledarskap. Amys del när hon följde efter Orions ledtrådar var riktigt spännande och avslöjandet av vissa hemligheter fick mig att rysa.

Jag beställde min bok hos Adlibris, men finns även hos Bokus och CDon

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 februari, 2013 i Uncategorized

 

Etiketter: , ,

Kommentera

 
