RSS

Bokbloggsjerka 15-18 februari.

15 Feb

Redan fredag, ibland så bara flyger dagarna förbi, även om de gått sakta för sonen som haft nedräkning i veckor – ända sen nyår – men nu är det äntligen bara en dag kvar 🙂 till den STORA dagen då han fyller 6år. Jodå, en liten pojke här längtar massor, nu sitter han i soffan och övningssjunger ”Ja, må han leva” och har teater med sig själv om presentöppningen…

Fredag och helg är inte bara kalas, gladiatorerna och helgmys, utan även dags för Annikas bokbloggsjerka, den här veckan är frågan:

Det finns en uppsjö av böcker om skrivande men kan du tipsa om en bok om läsande?

Hmmm, spontant skulle jag säga nej, men jag vet att jag har läst några. Tar en sväng till bokhyllan om jag kanske tom har någon hemma *återkommer*

… nu… ska vi se… hittade två böcker om barn och läsande

böcker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

och som vanligt när jag läser övriga svar kommer fler reflektioner 🙂

Som jag svarade hos  Lottens bokblogg som skrev om sitt intresse för sina barns lässtrategi.

Min yngsta fyller 6år imorgon, och han pratar en hel del om att börja skola och lära sig läsa, inte så konstigt då vi andra i familjen läser mycket. Vi har lite strategin av att han ska skriva sig till att läsa, när han sitter vid datorn och ska skriva eller söka sidor så skriver vi inte åt han, han får försöka själv, med hjälp så klart :)

 
9 kommentarer

Publicerat av på 15 februari, 2013 i Uncategorized

 

Etiketter:

9 svar till “Bokbloggsjerka 15-18 februari.

  1. Henrik Johansson

    15 februari, 2013 at 9:01 f m

    Min son sitter och ljudar för allt han är värd. Det är roligt att se hur snabbt det går.

     
  2. Dola

    15 februari, 2013 at 10:19 f m

    Du hittade ju två stycken! Gissa hur många jag hittade?
    0. Tack för tipsen!

     
  3. C.R.M. Nilsson

    15 februari, 2013 at 12:40 e m

    Vilka spännande böcker! Tack för tipsen 🙂

     
  4. Sara Pepparkaka

    15 februari, 2013 at 1:00 e m

    Intressanta böcker, den där av Aidan Chambers verkar intressant.

     
  5. Marie Underbara Böcker

    15 februari, 2013 at 1:36 e m

    Ååå Aidan Chambers!! Att jag inte tänkte på hans böcker…:/ Kunde inte komma på en endaste själv 😀

     
  6. Monika

    15 februari, 2013 at 2:24 e m

    Sluka mig, som titel på en bok låter ju bara för härligt 🙂

     
  7. Mia Eggimann

    15 februari, 2013 at 3:14 e m

    Ja men det var toppenbra tips, gillar också titeln Sluka mig.

     
  8. Lottens Bokblogg

    15 februari, 2013 at 3:50 e m

    Intressant att läsa om er 6-åring. Det påminner ju lite om den pedagogiska metoden jag skrev om. Titeln ”läs mig sluka mig” det var ju en härlig titel!

     
  9. Lena

    15 februari, 2013 at 3:56 e m

    Känner inte igen någon av dina böcker!

     

Kommentera

 
