RSS

Hoppar på Jerkan igen…

20 Jan

Nu tycker jag det är dags för mig att Jerka lite igen med Annika… 😉 så, nu hoppar jag in i jerkan:

Om du ser en bok av en författare som du aldrig har hört talas om tidigare, vad är det som gör att du bestämmer dig för att läsa den?

Sedan jag upptäckte:

  1. Den underbara världen med bokbloggar
  2. Goodreads

Så har jag fått upp ögonen för många böcker och författare som jag tvivlar att jag hade provat annars. – Har en hel hög här på bordet med böcker från ”nya”författare.

Om jag börjar med bokbloggarna så har jag gjort ett urval vilka bloggar jag följer, och eftersom valet är gjort på att de överlag har samma läspreferenser som jag så får jag många tips på böcker som stämmer in bra för mig… Problemet är väl att jag blir sugen på för många böcker 😉 Fast läsandet går lite i vågor, har just kommit igång med ett läsil igen, så nu har jag en hel hög här som väntar på att bli recenserade (dvs, väntar på ett bloggil 😉 )

Goodreads använder jag mest för att läsa fler åsikter om böcker jag läst om och blivit nyfiken på.

 
4 kommentarer

Publicerat av på 20 januari, 2013 i Uncategorized

 

Etiketter:

4 svar till “Hoppar på Jerkan igen…

  1. Mia Hansén

    21 januari, 2013 at 1:16 e m

    Jag använder boktipset, men ska ta och föra över mig till goodreads eftersom fler verkar vara där… Och vad gäller bokbloggar – jag minns knappt hur jag gjorde innan dessa för att hitta nya böcker 😀 Nyhetshyllan på biblioteket? Tipsrundlar? Något svagt minne där, ha ha…

     
    • Ella

      21 januari, 2013 at 5:47 e m

      Ja precis! Hur hittade man nya böcker förr? Skyltade böcker på bibblan antar jag…
      En sak är säkert:läser mycket mer nytt nu…

       
  2. Susanne

    21 januari, 2013 at 2:37 e m

    Åh, bokbloggar påverkar mig mycket också! Det glömde jag skriva i mitt eget inlägg.

     
    • Ella

      21 januari, 2013 at 5:47 e m

      Jippi för bokbloggar! 😀

       

Kommentera

 
