RSS

Dags att komma igång igen! Så – Jerka!

14 Okt

Nej, jag har inte slutat läsa, jag läser kanske inte högvis, men jag har läst sisådär 5 böcker (minst, nej nog fler) sen sist jag bloggade, jag har bara inte fått tummen ur och skrivit om dom… Har bland annat läst:

  • [Bubble]
  • Mercurium
  • Udda verklighet  – e-bok
  • 50 shades of….  – e-böcker
  • Någon sorts frid    – e-bok
  • Innan du dog
  • Skalpelldansen  – e-bok
  • Divergent  – e-bok
  • Legent – Marie Lu  – e-bok
  • Läser nu Feed

Jag troor det var alla, recensioner kommer… vad bra ,då fick jag en liten lista här också, var ju hela elva böcker (+ att det känns som att jag glömt någon… hmmm….)

Med det: över till veckans bokbloggsjerka från Annika:

Det har väl knappast gått någon förbi vem det var som vann Nobelpriset i litteratur, och en av veckans frågor är naturligtvis om det var rätt person som kammade hem priset?

I dag kom jag hem från biblioteket med hela famnen full av böcker, och det beror inte på att jag är utan läsning, utan det hänger helt enkelt ihop med att jag är beroende av böcker. Vilket leder oss till fråga nummer två: hur många böcker finns just nu i din att-läsa-hög?

Nobelpriset bryr jag mig inte så värst mycket om får jag erkänna, har knappt läst någon av artiklarna om det, så om rätt person fick priset har jag ingen aning om alls…

Hmm, jag har inte så många böcker i min att-läsa-hög, eller… ja, om jag tolkar det lite vidare så… har nog några böcker reserverade på bibblan, har min stora hög med True blood böckerna jag tänkt läsa, kommer flera uppföljare i serier jag har börjat på, bla Twelve av Cronin (men Flickan från ingenstans tog sån tid att läsa på engelska så jag tror jag väntar på den svenska)… För jag räkna syhandböcker också? då har jag 4 liggandes som jag ska bläddra igenom och utvärdera, 2 av dom har jag redan köpt – mönsterkonstruktion för barnkläder respektive damkläder, sedan två jag lånat från biblioteket.

Ja, jag syr rätt så mycket, vill ni kika på det kommer länken här: (klicka på bilden) 🙂

 
10 kommentarer

Publicerat av på 14 oktober, 2012 i Uncategorized

 

Etiketter: ,

10 svar till “Dags att komma igång igen! Så – Jerka!

  1. susannekleman

    14 oktober, 2012 at 8:14 f m

    Åh, ser verkligen fram emot att höra vad du tyckte om Mercurium!

     
    • Ella

      14 oktober, 2012 at 9:43 f m

      Ja, jag håller på och skriver om den, blev så mycket bara men ändå lite… 😉

       
  2. Vargnatts bokhylla

    14 oktober, 2012 at 8:19 f m

    Åh vilken mysig klänning! 🙂

     
    • Ella

      14 oktober, 2012 at 9:45 f m

      tack 🙂 Har en velourklänning jag sydde till förra julen, den används flitigt, så blir nog ännu fler

       
  3. Monika

    14 oktober, 2012 at 8:27 f m

    Gillar den där texten: Not so odd just plain me. Perfekt!

     
    • Ella

      14 oktober, 2012 at 9:45 f m

      Ja, jag älskar texten, fick hjälp att hitta på den i en av sygrupperna på facebook 🙂

       
  4. Linda

    14 oktober, 2012 at 9:50 f m

    Är det Feed av Mira Grant? Den var bra tycker jag!

     
    • Ella

      14 oktober, 2012 at 9:52 f m

      ja, det är den, jag har just kommit igång med den, men den verkar spännande.

       
  5. Boktjuven/ingerun

    14 oktober, 2012 at 12:12 e m

    Har du sytt det själv?Jösses.

     
    • Ella

      14 oktober, 2012 at 1:12 e m

      Ja, sytt själv 😀

       

Kommentera

 
