RSS

Jellicoe Road, jag hann inte pausa i tid…. bokbloggsprat

04 Jun

I fredags fick jag så äntligen hämta ut Jellicoe Road på biblioteket, började läsa lite på fredagskvällen och hann du lite drygt 50 sidor. Om dom första femtio sidorna kan jag konstatera att det var lite av en startsträcka, tycker egentligen inte att det var segt – vilket jag var förberedd på efter att ha läst om hur de första 50-60 sidorna kan uppelevas förvirrrande enbokcirkelforalla, BokMamma  –  men det tog ett tag att komma in i berättelsen och landa i Jellicoe, bekanta mig med personerna, platsen, kringhändelser. Men efter det har det flytit på bra jag hade tänkt stanna upp mitt i boken och reflektera lite här i bloggen, men jag bara råkade läsa vidare, och nu har jag knappt en fjärdedel kvar. Jag har fortfarande inte hundraprocent koll på allt, men det är för att Taylor inte har fått veta allt än heller, är lite grann i samma förvirring och okunskap som hon,som läsare har man ingen högre förståelse om sanningen.

Det jag har haft svårast att komma in i (så att säga) i berättelsen är delen om kriget mellan jellisar, kadetter och internatelever, men det har fått sin förklaring nu (och det är väll inte så lätt att direkt förstå alla regler i ett territoriekrig ;),men nu har jag rätt så bra koll på dom viktigaste reglerna, och de viktigaste områdena som dom strider om inom territorierna – klubbhuset stigar, vattendrag och böneträdet – med alla inristningar i). Nu börjar det knytas ihop fint, jag hade tänkt få ner lite mer tankar, men faktiskt så tror att jag ska ta och krypa i säng och läsa lite mer Jellicoe Road. 🙂 för jag är så väldigt nyfiken på hur det ska gå för Taylor, Raffy, Santangelo, Griggs och Hannah!

 
3 kommentarer

Publicerat av på 4 juni, 2012 i Uncategorized

 

Etiketter: , , , ,

3 svar till “Jellicoe Road, jag hann inte pausa i tid…. bokbloggsprat

  1. Karin Berg

    6 juni, 2012 at 6:31 f m

    Spännande att höra vad du tycker. Visst vill man läsa allt på en gång för att få veta vad som händer..? 🙂

     
    • Ella

      6 juni, 2012 at 6:41 f m

      Ja precis, närmar mig slutet nu, och längtar efter att få läsa!

       

Kommentera

 
