RSS

Bokbloggsjerka 1 – 4 juni – bokresa?

02 Jun

Har du bokat en resa någon gång bara för att själv få uppleva en miljö som du har läst om i en bok? Om inte, skulle du kunna tänka dig att göra det?

Det är veckans bokbloggjerkafråga från Annika.

Nej, det har jag inte gjort. Eller… förresten… (bokat och bokat…) räknas barnböcker? Har varit till Astrid Lindgrens värld tre gånger med barnen, helt underbart, jag älskar Astrid Lindgrens värld, och det är en sån sorg att inte yngsta har fått vara där 😦  han är 5 år nu och syskonen har fått vara där när dom varit 3 eller 4 år (ja och sen när med sina syskon då;) ), så jag hoppas kunna fara dit nästa sommar med han.

Och andra delen av frågan: jag kan absolut tänka mig att göra det. Jag skulle vilja se Sookie Stackhousesödern. 🙂

 
6 kommentarer

Publicerat av på 2 juni, 2012 i bokbloggsjerka

 

Etiketter: ,

6 svar till “Bokbloggsjerka 1 – 4 juni – bokresa?

  1. Sara Pepparkaka

    2 juni, 2012 at 9:46 f m

    Ja, sen när jag skrivit klart mitt inlägg så kom jag att tänka på Astrid Lindgrens värld, dit var vi för några år sen.

     
  2. Doktor Glas

    2 juni, 2012 at 9:49 f m

    Haha! Har faktiskt aldrig varit på Astrid Lindgrens värld. Får man åka dit som vuxen utan barn, eller måste jag ta med mig brorsdottern som ”svepskäl”? 🙂

     
    • Ella

      2 juni, 2012 at 10:03 f m

      Haha, nog kan du fara dit själv men din brorsdotter blir nog lycklig över att få följa. Vi vuxna hade nog minst lika roligt som barnen! 😀

       
  3. Vargnatts bokhylla

    2 juni, 2012 at 11:50 f m

    Jag har aldrig varit till Astrid Lindgrens värld, får ta en tur dit någon gång i livet! Med eller utan barn 😛

     
  4. Cassandra

    2 juni, 2012 at 2:11 e m

    Satt precis och tittade på bilder från när familjen var på Astrid Lindgrens värld för länge sedan. Det vore kul att åka igen 🙂

     
  5. Författardrömmar

    3 juni, 2012 at 2:01 e m

    Har aldrig varit där, men det skulle nog vara kul att åka dit när dottern är lite större 🙂

     

Kommentera

 
