RSS

Summering av maj.

01 Jun

Tänkte gör en månadssammanfattning av vad jag har läst under maj, den blir kort, men bara bra böcker:

Rör mig inteav Tahere Mafi

Den otroliga historien om det jättestora päronet av Jakob Martin Strid

Mörkt motiv av Louise Penny

Själlös av Gail Carriger, läst ut den igår kväll så har inte hunnit skriva om den än 🙂

Själlös

Så, tre böcker + en barnbok… jag får ta i om jag ska hinna med mitt läsmål och få göra månadslistor som mäter sig med dom andra bokbloggarnas. Men så är det när man har flera intressen, ibland räcker inte tiden till.  Men i sommar hoppas jag få mycket lästid, eller snarare läsRO….

Däremot är det helt omöjligt att utse bästa boken, eftersom alla fyra jag har läst den här månaden var väldigt bra! men, det är väll så det ska vara när man läser? Man ska läsa det som ger nöje och underhållning, och kanske till och med möjlighet att fly in en annan värld (Juliettes i Rör mig inte:s värld vill jag då absolut inte uppleva mer verkligt än så här….) Men möjligen att Mörkt motiv var bäst av vuxenböckerna. Ingen bok var ”sämst” eftersom alla var bra! 😀

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 1 juni, 2012 i Allmänt, Läsrapport

 

Etiketter:

Kommentera

 
