RSS

Tävling hos bokgläntan, vinn Eld, bokkassar, Jag väntar under mossan eller Sista testamentet

27 Maj

Bokgläntan har en tävling där man kan vinna  Eld, bokkassar, Jag väntar under mossan eller Sista testamentet. Eld har jag redan läst, men skulle faktiskt inte ha något emot att äga boken, men när jag läste lite om de två andra böckerna blev jag väldigt nyfiken på dom och bestämde mig till slut för att jag vill ha chansen att få hem Jag väntar under mossan, skräckis av Amanda Hellberg!

Beskrivning:

Vad är det för varelser som rör sig i mörkret runt en vanlig sommarstuga i skogen? Som viskar och knackar …

”Jag väntar under mossan” är blodisande och underhållande berättelse om en förtrollad sommar, häftig förälskelse och inre styrka av skräckdrottningen Amanda Hellberg.

När Tilda är nära att drunkna och spolas i land på den olycksbådande ön mitt i sjön skruvas hennes känslighet upp. Hon tränger djupare in i en värld av övernaturliga varelser och mystiska samband där ingenting är som det först verkar. Samtidigt vakar någon – eller något – över varje steg Tilda tar …

I en värld av sällsamma skuggväsen, undangömda kråkslott, en bottenlös näckrosdamm och en uråldrig maktkamp söker Tilda sanningen: Vad hände med Tildas försvunna mormor? Vem ligger bakom den ondskefulla stämningen vid sjön? Hur känns den stora kärleken? Och vem är Tilda själv egentligen?

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 27 maj, 2012 i Spänning, Svensk litteratur, Tävla

 

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

 
