RSS

Har njutit i fulla drag av helgen härliga väder!

27 Maj

Vi har haft härligt väder i helgen, idag var det riktigt varmt. Så, jag flyttade ut syrummet på altan:

 (bara mobilbilder)

I går (lördag) satt jag och ritade ut mönster och klippte ut plaggen: ett linne till mig, ett linne till sonen, t-shirt och shorts till sonen. Tanken var först att jag skulle sätta mig inne och sy igår kväll, men dagen försvann fort – till stor det pga. att jag skulle cykla till affären (7km bort) och på parkeringen när jag skulle cykla hem fick jag punktering :( tur att min bror bor bara några km bort, så jag drog cykeln dit och fick skjuts hem – tack brorsan! Men var väl trött på kvällen och hade fått huvudvärk av all sol och blåst, så det blev soffan och Breaking dawn med dottern istället.

Så idag tog jag ut mina symaskiner och sytillbehör och satte mig i skuggan och sydde, varierade mig lite med lite pauser i solen där jag satt och läste Själlös, lite mellantidsomdöme: I like it a lot! – också tyckte jag att det var en bra dag för jordgubbstårta så jag gjorde en sån också :D med enligt mig lagom mycket jordgubbar

Sömnadsmässigt så hann jag sy klart mitt linne – blev nästan perfekt, ska ändra mönstret lite lite grann – och sonens linne. Om det finns tid och ork kvar efter nattning ska jag sätta mig och sy klart lite mer plagg – hög tid att göra klart lite sommarkläder :D

 
1 kommentar

Publicerat av på 27 maj, 2012 i Allmänt

 

Etiketter: , ,

Ett svar till “Har njutit i fulla drag av helgen härliga väder!

  1. bokmal73

    27 maj, 2012 at 7:38 e m

    Vad mysigt det ser ut med systuga på balkongen:-)

     

Kommentera

 
