RSS

Tävling hos Fiktiviteter

17 Maj

Fiktiviteter har en imponerande topp 100 lista på sin blogg. Nu har hon dessutom en tävling där man kan vinna en valfri bok ur denna lista! Så, en regnig lördag satte jag mig och läste noga igenom listan. Och, tänkt på att det är hos Fiktiviteter, jag måste gå på något skräckigt, såklart! Och kändes passande med tanke på dagens väder. Hade det bara varit lite varmare hade det varit mysigt att sitta på altan och läsa idag, istället har jag inplanerat några timmar i syrummet… snart… jag ska bara….

Slutligen satt jag och valde mellan:

Dark Places av Gillian Flynn – mörk, smärtsam in i märgen och fantastiskt suggestiv, kan inte säga hur ofta jag tänker på scener ur den här boken.

The Woman in Black av Susan Hill – jag är förvisso mörkrädd men det här är en av oerhört få böcker som verkligen skrämt skiten ur mig. Så att säga.

Hmm, jag måste nog fundera på det ett tag, så jag går vidare till andra (egentligen första) delen i Fiktiviteters tävling, nämligen att ge ett boktips inför sommaren. Då ska vi se här, något som Fiktiviteter kan tänkas gilla, men inte redan har läst… Divergent kanske som jag har börjat på nu, har just börjat men den verkar lovande. Har du läst Rör mig inte? Snabbläst kan vara bra att ha. Funderar vidare… Mannen som föll i glömska av Mia Ajvide kanske gillas? Ashes skulle jag rekommendera, men vänta tills nästa del kommer, hatar slut som gör att man vill kasta sig direkt över nästa del bara för att inse att den kommer om ett par månader…  Skalpelldansen  av Jenny Milewski har jag inte läst själv än men den låter otroligt spännande!  Det var ett par tips, har jag lyckats pricka in någon du inte redan läst? 🙂

Nu måste jag bestämma mig då innan jag trycker på ”publicera”… hmm .. gaah… Nej, jag kan inte välja, båda verkar spännande, så båda passar till mysig sommarläsning på stranden eller altan.  vinner jag så… överraska mig 😀 det är kul med överraskningar…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 maj, 2012 i Tävla

 

Etiketter: , , ,

Kommentera

 
