RSS

E-boksutmaningen – hur går det egentligen?

04 Dec

jo, tack, jag har kommit en bra bit på väg med e-boksutmaningen, blogga om det och böckerna jag läst har det varit sämre med…

Här kommer en lista på de böcker jag hunnit läsa på läsplattan under hösten – i slumpmässig ordning:

  • Du gamla du fria – Liza Marklund (nja… tidsfördriv, en trea)
  • The dark and hollow places – Hade köpt boken i pocket med kunde inte läsa den, så jag laddade ner den som e-bok. Tror tyvärr att den sista delen var den minst bra i serien. Fast jag är hemskt kritisk nu känns det som, ger inte många bra betyg nu…
  • Tjärven – blev besviken, trodde den skulle vara bättre men som sagt, se ovan…
  • Vredens tid – trååååkiiiig, gav upp efter ett par kapitel…
  • Änglamakerskan – jo men, här har vi en som ändå var ok, ingen 5-poängare, men jag gillade den som tidsfördriv.
  • Glasklart – har jag just börjat med
 
2 kommentarer

Publicerat av på 4 december, 2011 i Läsa, Läsplatta, Läst

 

2 svar till “E-boksutmaningen – hur går det egentligen?

  1. Magnus

    4 december, 2011 at 11:09 e m

    Hej,

    Jag håller på med The Lollipop Shoes av Joanne Harris, fortsättningen på Chocolat. I varje kapitel byter hon berättarperspektiv vilket känns väldigt fräscht och ovanligt.
    Och hon väver in magi som om det är något naturligt och vardagligt.
    Jag gillar det!

     
    • Ella

      5 december, 2011 at 6:32 f m

      Det låter intressant, den kanske får åka in på min läsplatta sen. Nyfiken på hur hon har klarat av bytena av berättarpersepktiv, det är något som jag upplever kräver ganska stor berättarteknisk skicklighet för att det inte ska kännas krystat och enbart leda till att läsflytet bryts. Lite magi i böckerna gillar jag, det livar upp och ger en extra dimension. 🙂

       

Kommentera

 
