RSS

Tematrio vampyrer

25 Nov

Lyrans noblesser har i den här gågnens tematrio inriktat sig på vampyrer.

Vampyrromaner är otroligt populära just nu. Och jag blir alltid avundsjuk när andra får ut något av saker jag inte begriper. Så nu ska jag försöka mig på det här med vampyrer och behöver tips. Berätta om tre böcker som handlar om vampyrer eller andra övernaturliga varelser!

  1. Sookie Stackhouseserien
  2. Dracula
  3. I am legend.

Sookie Stackhouse böckerna för jag tycker dom är bra 🙂 trevlig underhållning, och mer vuxet än Twilight.

Dracula för det är en riktigt bra klassiker, otroligt att tänka sig att det var enda boken han lyckades skriva som blev bra. För den är riktigt bra.

Och slutligen en till klassiker; I am legend, som både jag och äldsta sonen slukade på någon timma.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 25 november, 2011 i Uncategorized

 

2 svar till “Tematrio vampyrer

  1. Hannah

    19 december, 2011 at 8:28 e m

    Sookie Stackhouse-serien är underbar underhållning 🙂 Vet inte hurdana de är att läsa på svenska men på engelska är det så härligt att få med sydstatsslangen liksom ”på köpet”. Dracula är… mja, hur ska jag säga, jag förstår varför den räknas som klassiker och jag förstår varför den klarat sig genom åren – den håller en hög litterär standard men jag vete sjutton om jag tycker att den är så bra xD
    I am legend kan jag inte säga något om, har inte läst den, även om jag funderat på det ett tag. För övrigt är ju Anne Rice böcker riktigt fina (karaktärerna, platserna, ångesten, frisläpptheten… – fantastiskt).

     
    • Ella

      19 december, 2011 at 9:32 e m

      Ja Sookie ska läsas på engelska, I am legend också – den läste tom äldsta sonen, var och tog boken ur hyllan o slukade den.
      Dracula funderar jag på att läsa om på engelska vid tillfälle, den ligger ju som redan på min läsplatta… 🙂

       

Kommentera

 
