RSS

Förstora är bra….

01 Nov

Ok, har haft det här inlägget i utkast ett bra tag och funderat på om jag ska posta det eller inte, men här kommer det:

Varit tyst här på bloggen länge, det har sina orsaker. Jag har haft problem med ögonen. Jag var till optikern för några veckor sedan, då hade jag inte känt något direkt från ögonen, lite torrt o så men det har jag alltid… Mitt ärende var bara att hämta ut nya linser, blev inga, jag hade massor med sår på hornhinnan och synen var dessutom påverkad. Skulle komma tillbaka på måndag och se om det hade blivit bättre, det hade det inte, tvärtom, och nu kändes det och jag märkte tydligt att jag inte såg bra. Gjorde optikern riktigt frustrerad då jag inte kunde se på tavlan hur han än gjorde med sina glas… Så jag fick en remiss i handen och order att gå direkt upp till ögonkliniken. Fick en tid senare samma dag. Där kom dom fram till samma sak, + att dom mätte min tårvätska – jag har väldigt lite! :O Så måste droppa i ögonen flera gånger per dag för att inte bli torr i ögonen.  Synen är fortfarande inte helt hundra igen,  läsa och sitta vid datorn har varit jobbigt :S Ögonläkaren har en teori om vad det kan vara men det vill jag hålla för mig själv.

Tur att jag har läsplattan där jag kan förstora texten, men jag får bläddra jobbigt ofta….  på datorn förstorar jag också, men blir jobbigt ändå att läsa mycket text.  Blir lite orolig, jag hoppas att det går tillbaka snart, ser nästan som vanligt nu men läsa är jättejobbigt…

Appropå det, vad ska jag läsa nu? (måste finnas som ebok) Har läst tjärven, Sankta Psyko och Änglamakerskan, nu har jag laddat upp med The dark and hollow places.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 1 november, 2011 i Uncategorized

 

2 svar till “Förstora är bra….

  1. boktok73

    2 november, 2011 at 1:10 e m

    Oj nej, så jobbigt:(. Du kan ju ta till ljudböcker och vil ögonen. Gillian Flynn har du väl läst??? Annars rekommenderar jag hennes böcker, de finns som e-böcker. Hoppas det ordnar sig med ögonen!

     
    • Ella

      2 november, 2011 at 1:13 e m

      Nej, Gillian Flynn har jag inte läst, tack för tipset.
      Ja, jag hoppas det med, kommer jag ihåg att droppa i ögonen ofta så går det rätt så bra, men blir torrt fort…

       

Kommentera

 
