RSS

Tjugo snabba så här på morgonen….

05 Sep

I min läslista från google reader hittade jag tjugo snabba hos Enligt O, passar bra att snabbsvara på innan dagis, 10 minuter innan lillen ska lämnas, men han står och sliter otåligt i dörren… 🙂

Vem är du egentligen kära läsare? Några frågor, mest om böcker, men även om annat ibland bokrelaterat.

Gör 20 snabba val och tänk nu inte för mycket. Jag har fetat mina svar.

 

Morgonpigg eller nattuggla? Fast egentligen inte särskilt morgonpigg, jag studsar inte upp, men är väääldigt kvällstrött, så hellre morgon än kväll…

Bibliotek eller bokhandel? Bokhandel bara när det jag vill läsa inte finns på biblioteket..

Adlibris eller Bokus? Lite sur på bokus, inte hört något om min läsplatta än…

Ljudbok eller e-bok? Både och? ljudbok när jag är ute o går, e-bok att ha med mig och kan sitta ner 😉

Inbunden eller pocket?  Behändigast…

Vampyrer eller zombies? Hmm, mest vampyrer tror jag, men har just läst de vassa tändernas skog så lutar lite mot zombies nu…

Camilla Läckberg eller Jan Guillou?

En i taget eller slalomläsning? Slalom på olika språk o olika medier, aldrig tex 2 böcker på svenska samtidigt…

Bokmärke eller hundöra? Gillar inte hundöron…

Chips eller choklad? Mörk! lindor kulo!

Biografier eller memoarer? Gillar inget av det…

Skräck eller chicklit? Ingen mesig romantik tack….

Boken eller filmen? I nio fall av tio.

Twitter eller Facebook? Kanske skulle kolla min twitter oftare än en gång per halvår…. 😉

Strindberg eller Heidenstam?

Kokbok eller Bakbok?

Te eller kaffe? Choklad!

Rött eller vitt? Vin? jag dricker inte vin…

Boklördag eller ViLäser?

Man Booker Prize eller Augustpriset?

 
1 kommentar

Publicerat av på 5 september, 2011 i Uncategorized

 

Ett svar till “Tjugo snabba så här på morgonen….

  1. enligt O

    5 september, 2011 at 2:27 e m

    Kul att du svarat! Märks att du var morgonpigg!

     

Kommentera

 
