RSS

Tematrio – Läsplaner

23 Maj

Annika listar sin tematrio den här veckan med läsplaner, det är Lyran som håller i tematrion så frågan kommer från hon.  Frågan är:

Vilka böcker/typer av böcker planerar du ett läsa?

  1. Tja, först har jag hela Sookie Stackhouse serien (på engelska) som står i min hylla – med plasten osprättad! – och väntar på sommaren, har nämligen utsett dom till min sommarläsning. Vilket hör ihop med punkt…
  2. … som är att läsa mer böcker på engelska. Jag har brukat läsa mycket på engelska men den här vintern/våren har det blivit lite, så – åter mer böcker på engelska. Att det blir lite böcker på engelska beror ganska mycket på att biblioteket inte köper in så många titlar på engelska… så…
  3. …jag hade tänkt ladda ner böcker på engelska till min älskade läsplatta. Men… där är utbudet ännu mindre, tja om jag inte är odygdig och pirat-laddar… Däremot, e-boksutmaning, att verkligen använda min läsplatta och alltid ha den i väskan redo för läsning när jag får en stund över.
 
5 kommentarer

Publicerat av på 23 maj, 2011 i Allmänt, Läsplatta

 

Etiketter:

5 svar till “Tematrio – Läsplaner

  1. Lingonhjärta

    24 maj, 2011 at 10:47 e m

    Tänk vilken härlig sommar du kommer få med Sookie Stackhouse serien. Önskar nästan att jag kunde radera minnet och börja om på dem igen 🙂

    (Jag lånar en massa e-böcker på biblioteket/elib. De har ett gigantiskt utbud till läsplattan nu.)

     
  2. Ella

    25 maj, 2011 at 5:08 f m

    visst 🙂 jag läste serien fram till nionde boken förra sommaren, men ska läsa om dom ändå i år.
    Lånar också på elib, just nu får jag inte låna någon mer :S och har läst ut Mari Jungstedts bok och har ingen större lust att läsa hundraåringen just nu…. Tur jag har hungerspelen hemma att läsa… (men haha, nu känns det konstigt att läsa BOK… )

     
  3. Lingonhjärta

    25 maj, 2011 at 3:43 e m

    Äsch, glömde av att jag redan visste att du hade läst dem redan. Fick lite hjärnsläpp där för vi har ju redan diskuterat dem lite 🙂
    Blir nog kanske en omläsning om ett år eller så för mig med.
    Synd att du fått lånestopp på biblan. Så irriterande när det händer.

     
  4. Ella

    25 maj, 2011 at 3:46 e m

    😀
    Nu lossnade det för en bok iaf, så nu laddar jag ner en bok.

     
  5. Lingonhjärta

    25 maj, 2011 at 3:48 e m

    Haha, härligt 😀

     

Kommentera

 
