RSS

Med i e-boksutmaning

11 Maj

Bibliotekarien läser har en e-boksutmaning på sin blogg. Så klart jag anmälde mig till den – min första bloggutmaning jag är med på! 😀

Utmaningen pågår fram till och med den 31 december 2011.

Nivåer
Novis: upp till 2 e-böcker
Medelmåtta: upp till 5 e-böcker
Entusiast: upp till 8 e-böcker

Anmälde mig som medelmåtta, men jag hoppas och tror att jag kan uppdatera mig till entusiast. 🙂

image

(lite suddig bild från mobilen, med vilolägebild som visar de olika teckenstorlekarna)

Nu läser jag De ickesynliga på min cybook opus, och än så länge är jag jättenöjd! Det är lätt att ta fram den och läsa korta stunder, lätt att ta med den, lätt att bläddra, texten syns väldigt bra. Däremot misstänker jag att batteritiden inte är fullt så bra som produktbeskrivningen påstår.

När jag läst klart den – eller tidigare! om jag inte kan hålla mig – ska jag ladda ner John Ajvide Lindkvists Tjärven och läsa iden. Spännande att han valt att bara släppa den som ebok och mp3 bok.

 
3 kommentarer

Publicerat av på 11 maj, 2011 i Läsa, Läsplatta

 

Etiketter: , , , , , , ,

3 svar till “Med i e-boksutmaning

  1. Swedish Zombie

    14 augusti, 2011 at 8:25 e m

    Jag är nybliven ägare till en SWEEX. Det är en väldigt billig läsplatta som fick bli min första. Har läst några böcker och är hitills nöjd. Batteritiden verkar vara ungefär som utlovat. Lång. Den är enkel, men jag ville ha en utan en massa onödiga finesser, jag vill bara kunna läsa enkelt och smidigt. Enda minuset hitills är att den är lite seg i uppstarten, så åker man några tunnelbanestationer är den klumpigare att ha med sig än en pocket av den anledningen. Men i övrigt är jag helsåld.

    Din platta tycks ha krånglat lite? Jag kollade in den på Bokus men valde bort den då jag hittade min sweex som passade plånboken bäst efter en lång utlandssemester.

     
    • Ella

      15 augusti, 2011 at 6:54 f m

      Ja, tyvärr så har min läsplatta krånglat en del, jag hoppas verkligen att Bokus skickar tillbaka den snart i användbart skick.

       

Kommentera

 
