RSS

Titta – läs – välj!

05 Maj

Hur viktigt är omslaget när ni väljer böcker? Barnen vid vårat bibliotek hade ett : titta – läsa -välj! projekt där dom skulle fundera på böckerna utifrån omslaget. Var inte med på det själv då dom hade det på skolan men jag tycker det var intressant. Jag kan erkänna att omslaget är viktigt för mig, det ger ett första intrycket, och jag kan ibland tycka att omslaget inte alls speglar bokens innehåll.

Boken jag skrev om igår tex, de ickesynliga, gör mig väldigt nyfiken på boken bara genom omslaget, redan omslaget ger mig förväntningar på själva boken! Hittade några andra omslag som jag tycker om och som gör mig nyfiken på boken. Har ni fler tips?

Awaken  

Room: Inser att jag har lånat den här boken från biblioteket, men den har inte lika bra omslag. Har inte läst den än, den bara står i hyllan, jag vet inte om jag vågar läsa den. Det känns som att den är väldigt stark och hemsk. Jag relaterar för mycket när det är barn som har det svårt.

Graveminder: 

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 5 maj, 2011 i Allmänt, Läsa

 

Etiketter: ,

Kommentera

 
