RSS

Valborgs

30 Apr

Väntade länge på att brasan skulle tändas, men så till slut så tändes den av scouterna som kom tågande. Prästen höll sitt vårtal, där han pratade om: Plötsligt händer det! vad tänker ni på då? ja trisslotter, chansen att vinna stort – som ändå bara är… hur många promille? (kommer inte ihåg…)(jag har vunnit 10.000 en gång faktiskt! var flera år sedan men det var wow)

Men plötsligt händer det! Ja att våren kom alltså! Våren kom fort här där vi bor, trodde våren skulle vara sen så mycket snö som det var men den töade bort rekordfort. Sedan bad han alla om ett vårskrik.

Senare på kvällen for vi hem och grillade på gården, korv och vitlökspinnbröd, gott som vanligt, men jag blev lite less i slutet. Lilleman – som är 4 år – blev trött och ville in o lägga sig – men inte själv! – så jag bäddade ner han i min solstol, lite mysigt med min yllefilt, och där somnade han och sov så gott tills vi skulle gå in. Nu sitter jag och försöker varva ner för sängen, har väldigt svårt för att komma direkt in o gå i säng, fast jag är trött. Men nu har storpojken somnat i soffan, så ska skicka han i säng o lägga mig och läsa en stund.

image

image

Posted from WordPress for Android

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 30 april, 2011 i Uncategorized

 

Kommentera

 
